הלוגו שלך כסימן מסחר

מאת: דורון תמיר

סימן מסחר (מילה; מילים; אותיות; דמות; צליל; וכו’) משמש אותך הלקוח העסקי בכדי לסמן ולזהות את הטובין או השרותים שהנך מייצר, סוחר או נותן, על פי פקודת סימני המסחר (נוסח חדש 1972),  תוכלו להגיש בקשה לרישום הסימן ולאחר שיתקבל סופית להנות מהזכות הבלעדית לשימוש בו ביחס לאותם טובין או שרותים.

אמנם אדם רשאי ויכול להשתמש בסימן מסחר שלו גם בלי להגן על הזכויות עליו ברישום מסודר, אולם במקרה שכזה וכל זמן שהסימן טרם נרשם, אין לך הלקוח זכות בלעדית לשימוש בו. כמו כן אדם אחר יכול להגיש בקשה לרישום סימן דומה או זהה.

בעת הליך הבחינה, נבחנת כשרותו של הסימן לרישום ע”י בוחני מחלקת סימני המסחר, בהתאם להוראות פקודת סימני המסחר. הליך הבחינה מתחיל כיום , עקב ריבוי הבקשות, לאחר המתנה של שנה לערך. הליך הבחינה עצמו יכול להתארך עקב התכתבות חוזרת בין הבוחן לבין בעל הסימן או בא כוחו. אם הבוחן שוכנע כי הסימן ראוי לרישום, יפורסם הסימן ביומן סימני המסחר היוצא לאור פעם בחודש. שלושה חודשים לאחר הפרסום, במידה שלא הוגשה התנגדות לרישום על יש צד מעוניין, הסימן יתקבל ותשלח לכם או לבא כוחכם  תעודת רישום.

*האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי וכפוף לסייגים עליהם ניתן ללמוד מפגישה עם עו”ד.

Accessibility Toolbar